برگزاری همایش ملی اهداف و راهبردهای پیشرفت از منظر قرآن و حدیث

رئیس دبیرخانه حوزوی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، از برگزاری همایش ملی «اهداف و راهبردهای پیشرفت از منظر قرآن و حدیث» در دی ماه سال جاری در قم خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار مقالات این همایش تا ۱۵ آبان سال جاری است.

Ahdaf & Rahbordhay Pishraft

حجت الاسلام و المسلمین مهدی رجایی رئیس دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، پنجشنبه (سوم اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این که همایش اهداف و راهبردهای پیشرفت از منظر قرآن و حدیث، در دی سال جاری (۱۳۹۴) در قم برگزار می‌شود، گفت: فراخوان ارسال مقالات این همایش از امروز آغاز و تا ۱۵ آبان ادامه دارد.

حجت الاسلام رجایی اظهار داشت: در سال گذشته دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت همایشی با عنوان پیشرفت از منظر قرآن و حدیث برگزار کرد که ۲۰۰ مقاله از سوی پژوهشگران دریافت شد و از این میان، تعداد ۱۲۰ مقاله علمی پژوهشی پذیرفته و ۳۰ مقاله نیز در روز همایش ارائه شد.

وی در ادامه گفت: به زودی خروجی همایش سال گذشته به صورت کتابی با بیش از صد مقاله در اختیار پژوهشگران و حوزویان قرار می‌گیرد تا از محتوای علمی مقالات همایش گذشته استفاده نمایند.

دبیر همایش ملی اهداف و راهبردهای پیشرفت از منظر قرآن و حدیث بیان کرد: دبیرخانه با همکاری حوزه‌های ‌علمیه و مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی دومین همایش ملی را با عنوان «اهداف و راهبردهای پیشرفت از منظر قرآن و حدیث» برگزار می‌کند.

 رجایی با بیان این که فراخوان این همایش از امروز آغاز شده است، افزود: همایش ملی «اهداف و راهبردهای پیشرفت از منظر قرآن و حدیث» ، سه هدف تولید علم ودانش، گفتمان سازی در راستای الگوی اسلامی پیشرفت و همچنین کمک به تدوین سند الگوی اسلامی پیشرفت را پیگیری می‌کند.

 ایشان در ادامه گفت: این همایش با پنج محور کلی پیشرفت فرهنگی-اجتماعی، پیشرفت علم و فناوری، پیشرفت اقتصادی، پیشرفت سیاسی-مدیریتی و همچنین پیشرفت حقوقی-مدیریتی مورد بحث قرار می‌گیرد.

 رئیس دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با بیان این که چارچوب مقالات باید مستند به آیات قرآن، روایات و سیره معصومین علیهم السلام باشد، تأکید کرد: این همایش در راستای اهداف و راهبردهای پیشرفت برای کشور ایران است و باید ناظر به مسائل اساسی کشور و در بحث بلندمدت کشور باشد.

 دبیر همایش اهداف و راهبردهای پیشرفت از منظر قرآن و حدیث ادامه داد: در این بین اگر مستنداتی به تحقیقات تجربی صورت گرفته باشد باید توسط محقق ذکر شود و ضمناً الزامات، آثار و پیامدهای بحث مقاله بر سایر راهبردهای پیشرفت تبیین شود.
​وی افزود: همایش ملی «اهداف و راهبردهای پیشرفت از منظر قرآن و حدیث» به وفاق نخبگان در کشور کمک می‌کند، بنابراین از همه مراکز علمی، حوزه های علمیه، اساتید و اندیشمندان درخواست می‌شود که به صورت جدی در این همایش شرکت کنند تا شاهد پیشرفت همه جانبه در کشور خود باشیم.

آقای رجایی با بیان اینکه علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‎توانند سایت اینترنتی به نشانی

 www.olgou.org مراجعه کنند، ادامه داد: دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی پیشرفت در قم، خیابان سمیه، بین کوی ۳۸ و ۴۰ واقع شده است و تلفن تماس این مرکز نیز ۳۷۸۳۷۴۳۰-۰۲۵ است.

رئیس دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در پایان تصریح کرد: در این سامانه، موضوعات و پیشنهاداتی در هر یک از محورهای همایش ارائه شده است که پژوهشگران می‌توانند مقالات خود را با محوریت این موضوعات ارائه نمایند و یا عنوان های خود را به نگارش درآورند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*